+ medium indirin GooglePlay’den AppStore’dan indirin

Kart Kullanım Kılavuzu

Ülkemizde milyonlarca kişi tarafından bir ödeme aracı olarak kullanılan kredi kartlarının doğru kullanıldığında fayda yaratıtığı bir gerçek. Garanti Ödeme Sistemleri, bu noktadan hareketle bir "Kredi Kartı Kullanım Kılavuzu" hazırladı

Kartınızı Doğru Kullanmak İçin,

  • Kartınızla yaptığınız harcamaların toplam gelirlerinizi aşmamasına özen gösterin.
  • Çok sayıda kartı takip ve idarede zorlanmamak için, en fazla 2 veya 3 kart kullanın.
  • Bir karttaki borcunuzu kapatmak için, başka bir karttan nakit avans kullanmayın.
  • Kredi notunuzun düşmemesi için borcunuzun mutlaka minimum ödemesini yapın. Bankacılık sektöründen ilk kez kredi kartı alanlar için minimum ödeme oranı, kartın ilk kullanımından itibaren 1 yıl süreyle %40 olarak belirlenmiştir. 1 yıldan sonra uygulanacak minimum ödeme oranları ise, 17 Aralık 2010 tarihinde yürürlüğe giren düzenlemelerle, limite göre değişiklik göstermektedir. Limite göre değişen minimum ödeme oranları ve uygulama tarihleri için tıklayınız.
  • Yasal düzenlemeler uyarınca bir takvim yılı içinde üç defa, dönem borcunuzun %50’sinin altında ödeme yapmanız halinde söz konusu kartınız, borcunuzun tamamının ödenmesine kadar nakit çekime ve limit artışına kapatılır. Yapacağınız ödemelerde bu hususa önem verin. Kartınızı alışverişlerinizde kullanmaya devam edebilirsiniz.
  • Nakit avans kullandığınızda, ilk önce faizi daha yüksek olan ve günlük işleyen nakit avans borcunuzu kapatın veya taksitli nakit avansı tercih edin. Nakit avans borcunuzu kapatmak için ekstrenizin gelmesini beklemeyin.
  • Kartınızın kredilendirme özelliğinden, sadece gerekli olduğu zamanlarda, kısa vadeli ihtiyaçlarınız için faydalanın. Uzun vadeli, yüksek tutarlı ve somut bir ürün veya hizmet alımına yönelik kredi ihtiyaçlarınız için, tüketici kredilerini tercih edin.
  • Kart borcunuzun mutlaka minimum ödemesini yapın. Bu ödemeyi ihmal etmemek için, banka hesabınızdan otomatik ödeme talimatı verin.
  • Kredi kartı borcunuzu sürekli kredilendirerek ödemeyin. Maddi açıdan uygun olduğunuz dönemlerde %100 ödeme yapıp faiz yükünü hafifletin.
  • Taksitli harcamalarınız nedeniyle sonraki dönemlerde birikecek harcamalarınızı göz önünde bulundurun.
  • Ekstreniz postadaki gecikme nedeniyle elinize geç ulaşabilir. Kart borcunuzu; ATM, Garanti BBVA Müşteri İletişim Merkezi, İnternet bankacılığı, e-posta ekstre ve sms gibi yollarla da takip edin.
  • Kullanmakta olduğunuz kredi kartlarına ait ücret ve komisyonlar için Kredi Kartı Üyelik Sözleşmesi’ni ve hesap özetlerini dikkatlice okuyun. Bankamızca uygulanan kredi kartı ücret, faiz ve komisyonlar ile örnek faiz hesaplama yöntemlerine http://www.bddk.org.tr/bankabilgileri/kredibilgileri.aspx adresli web sitesinden ulaşabilirsiniz.

Güvenliğiniz İçin

  • Telefonla aranılarak kartınızın son kullanma tarihi,arka yüzündeki güvenlik numarasıve şifreniz gibi bilgiler isteniyorsa, KESİNLİKLE PAYLAŞMAYINIZ.

    + Bankalar, müşterilerini telefon ile arayarak ya da başka kanallardan ulaşarak kartın son kullanma tarihi,arka yüzündeki güvenlik numarası, şifre gibi kişiye özel bilgilerinizi talep etmezler, bankadan aradığını söyleyerek bilgi talebinde bulunan kişilere itibar etmemeli, bilgilerinizi bu kişilerle paylaşmamalısınız.

    + İnternet üzerinden yapılan işlemlerin güvenliğini sağlamak üzere telefonunuza gönderilen 3D Secure işlem doğrulama şifrenizi kimse ile paylaşmamalısınız. 3D Secure işlem şifresi sadece işlem anında ekranda açılan 3D Secure işlem penceresine girilmelidir.

    + 3D Secure işlem doğrulama mesajı, kartınızın kullanıldığı işyeri bilgisi ve tutar bilgisini de içermektedir. Bu bilgileri mutlaka kontrol etmelisiniz.

  • Kartınızın ATM'de alıkonulması veya sıkışması durumunda ŞİFRENİZİ kimseyle paylaşmayınız ve hemen Müşteri İletişim Merkezi / 444 0 333'ü arayınız.

    + Kartınız mesai saatleri içinde bankamıza ait bir şubenin ATM'sinde alıkonulduysa ilgili şubeden kartınızı hemen teslim almalısınız. Kartınızın alıkonulduğu ATM şube ATM'si değilse veya şube ATM'sinde mesai saatleri dışında alıkonulduysa, hemen Müşteri İletişim Merkezi / 444 0 333'ü arayarak kartınızın kapatılıp yenilenmesini talep etmelisiniz.

    + Bankamızı ararken kendi telefonunuzu veya en yakındaki güvenli bir telefonu kullanmalı, böyle bir durumda telefon numarasını mutlaka kendiniz çevirmelisiniz.

    + ATM ekranında özellikle şifre girişi istenen ekranın belirmediği durumlarda şifrenizi tuşlamamalısınız. Şüpheli bir durumla karşılaşmanız halinde derhal Müşteri İletişim Merkezi / 444 0 333'ü aramalısınız.

    + Yardım bahanesiyle yanınıza gelerek tavsiyelerde bulunan kişilere karşı dikkatli olmalı, şifrenizin bu kişilerce öğrenilmesini engellemelisiniz. (Bu kişilerin, ATM'ye tekrar şifrenizi girmeniz durumunda kartınızın geri verileceği ya da iptal edileceği gibi tavsiyelerine kesinlikle uymamalısınız.)

  • Şifre Bilgilerinizi koruyunuz.

    Şifrenizi, doğum tarihiniz, nüfus cüzdanı numaranız,1234 gibi ardışık sayılar ya da desteklediğiniz takımın kuruluş yılı gibi kolay tahmin edilebilir bilgilerden seçmemelisiniz.

    Şifre, kişiye özel bir bilgidir, banka çalışanları dahil hiç kimseyle paylaşmamalısınız.

    Şifrenizi kartın üzerinde veya cüzdanınızda yazılı olarak bulundurmamalı, cep telefonunuza kaydetmemelisiniz.

    Şifrenizi unutmanız halinde Müşteri İletişim Merkezi / 444 0 333'ü arayarak yeni şifre almalısınız.

    POS ya da ATM^'lerden şifre girişi yaparken şifrenizi kimseye göstermeden girmelisiniz.

  • Güvenli kart kullanımı için dikkat edilmesi gereken hususlar:

    Kartınızın arkasındaki 3 haneli güvenlik kodunu, American Express kartlar için ayrıca kartın ön yüzündeki 4 haneli kodu, kartınızın son kullanma tarihini ve şifre bilgilerinizi kimseyle paylaşmamalı, şifrenizi kartın üzerinde veya cüzdanınızda yazılı olarak bulundurmamalısınız, cep telefonunuza kaydetmemelisiniz.

    Kartınızı sizin dışınızda kimsenin kullanmasına izin vermemelisiniz.

    Kartınızı kullanırken satıcıların yaptığı işleme dikkat etmelisiniz; kartınızı işlem yapılmak üzere satıcıya verdiğinizde kart numaranızın not edilmediğinden ya da POS cihazı dışında bir cihazdan geçirilmediğinden emin olmalısınız.

    Kredi/banka kartınızla POS makinelerinde ödeme yaptıktan sonra kartınızı geri aldığınızdan emin olmalısınız.

    Kredi kartı ile yapılan alışverişlerde işyerinin düzenlediği satış belgesini inceleyerek üzerinde yer alan bilgilerin (alışveriş tarihi - kart sahibi - alışveriş tutarı) doğruluğunu kontrol etmelisiniz.

    Dağıtım firmaları ile teslim edilen kartın ardından kendisini kurye olarak tanıtan kişiye her ne gerekçeyle olursa olsun aldığınız kartı geri vermemelisiniz.

    İnternet kafe gibi halka açık ve kalabalık yerlerde bulunan bilgisayarlarda, internet aracılığıyla alışveriş yapmanız durumunda kredi kartı bilgilerinizin güvenliği açısından çok dikkatli olmalısınız.

    Kredi kartı numaranızın başkalarının eline geçmesini önlemelisiniz; kart numaranızın bulunabileceği ekstre, ATM fişi, satış belgesi (slip) gibi belgeleri güvenli bir yerde muhafaza etmeli, ihtiyacınız kalmadığında mutlaka üzerindeki numaraları okunamayacak hale gelecek şekilde imha etmelisiniz. Sadece buruşturup çöpe atacağınız bir belge kötü niyetli kişilerce elde edilerek kullanılabilir.

  • Telefonla aranılarak kartınızın son kullanma tarihi,arka yüzündeki güvenlik numarasıve şifreniz gibi bilgiler isteniyorsa, KESİNLİKLE PAYLAŞMAYINIZ.

    Bankalar, müşterilerini telefon ile arayarak ya da başka kanallardan ulaşarak kartın son kullanma tarihi,arka yüzündeki güvenlik numarası, şifre gibi kişiye özel bilgilerinizi talep etmezler, bankadan aradığını söyleyerek bilgi talebinde bulunan kişilere itibar etmemeli, bilgilerinizi bu kişilerle paylaşmamalısınız.

    İnternet üzerinden yapılan işlemlerin güvenliğini sağlamak üzere telefonunuza gönderilen 3D Secure işlem doğrulama şifrenizi kimse ile paylaşmamalısınız. 3D Secure işlem şifresi sadece işlem anında ekranda açılan 3D Secure işlem penceresine girilmelidir.

    3D Secure işlem doğrulama mesajı, kartınızın kullanıldığı işyeri bilgisi ve tutar bilgisini de içermektedir. Bu bilgileri mutlaka kontrol etmelisiniz.

Kredi Kartı İşlem İtirazı Hakkında Bilmeniz Gerekenler

  • Harcama itiraz süreci hakkında bilgi almak ve harcama itiraz formunu doldurmak için lütfen tıklayınız.

Kampanyalarınız, kart bilgileriniz ve hayatınızı kolaylaştıran ödeme çözümleri tek uygulamada...

GARANTİ BBVA İNTERNET BANKACILIĞI